• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

23 грудня 2019

Розширено перелік заборонених форм підприємницької практики, що вводить в оману споживача

Головне управління Держпродспоживслужбив Запорізькій області

11 грудня набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу» від 12 листопада 2019 року № 286-IX, яким, зокрема внесені зміни в Закони України «Про рекламу» та "Про захист прав споживачів".

Так в Законі "Про захист прав споживачів» розширено перелік форм підприємницької практики, що вводить в оману, та відповідних заборон.

Серед іншого забороняються як такі, що вводять в оману:

-недостовірне повідомлення про наявність обмеженої кількості продукції або про продаж продукції протягом обмеженого строку, що спонукає споживачів до прийняття швидкого рішення і позбавляє їх достатнього періоду часу для прийняття свідомого рішення";

-маркування продукції знаком довіри, знаком якості або знаком відповідності без отримання на це відповідного дозволу уповноваженої особи чи власника таких знаків;

-пропонування продажу продукції за спеціальною ціною, якщо:

а) у продажу така продукція відсутня;

б) продавець відмовляється прийняти замовлення на таку продукцію або доставити її у прийнятний строк;

в) продавець пропонує неякісні екземпляри такої продукції з наміром продати іншу продукцію;

-представлення встановленого законодавством права споживача як наданого продавцем продукції привілею;

- неправдива заява про припинення продавцем торговельної діяльності або його переїзд;

- заява про те, що придбання продукції може сприяти виграшу у лотереї;

- поширення недостовірної інформації про стан ринку або можливість придбати продукцію з метою спонукати споживача придбати продукцію на менш вигідних для нього умовах;

- заява про проведення конкурсу або розіграшу подарунків без наступного вручення таких подарунків або їх еквівалента;

- недостовірне твердження про те, що продавець діє не в торговельних, ділових чи професійних інтересах, або представлення продавцем себе як споживача".

В Законі "Про рекламу" визначені умови використання порівняльної реклами, уточнені положення щодо відповідальності за зміст порівняльної реклами.

Детальніше: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-20#n18


ВІДЕОСЮЖЕТИ