• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

13 березня 2020

15 березня - Всесві́тній день захисту прав споживачі́в

Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

Бажаємо вам,  шановні споживачі, приємних покупок та якісних товарів.

Щоб ваші права ніколи не порушувалися і завжди були захищені.

 

Із історії

В 1983 році день 15 березня був закріплений в міжнародному календарі святкових дат як Всесвітній день захисту прав споживачів.

Історія починається з 15 березня 1962 року, коли президент США Джон Кеннеді виступаючи зі зверненням до Конгресу та об’єднань споживачів вперше проголосив права споживачів-право на безпеку, право на інформацію, право на вибір, право бути почутим.

При цьому президент Кеннеді наголошував, що споживачі є найбільшою економічною громадою, яка відображає інтереси майже кожного члена суспільства.

Правовий рівень захисту прав споживачів, реалізація їх прав на безпеку товарів забезпечується Статтею 42 Конституції України та Законом України «Про захист прав споживачів». Одними із найважливіших постулатів цього закону є право вибору та право на захист від неякісних та небезпечних товарів і послуг, отримання компенсації в разі придбання товарів низької якості чи отримання незадовільних послуг.

Про сьогодення

Контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів здійснює Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Тож кожен громадянин має право звернутися за захистом своїх прав до Держпродспоживслужби (Адреса Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: 69002 м. Запоріжжя, вул. Гоголя 105 а, тел.: (061) 228-04-64, e-mail: office@gudpss-zp.gov.ua).

Протягом 2019 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області надійшло 583 письмових звернень щодо порушення прав споживачів під час придбання, замовлення або використання непродовольчих товарів, робіт чи послуг.

Найчастіше громадяни відносно захисту своїх прав  зверталися щодо надання неякісних житлово-комунальних послуг (164 звернення);  послуг пошти, обслуговування в магазинах, перукарнях, інтернет-послуг, працевлаштування, перевезення  (151). 132 звернення надійшло щодо обміну або повернення коштів за неякісні товари (побутову та електронну техніку, одяг, взуття тощо). Актуальними для громадян залишаються питання щодо виготовлення та встановлення металопластикових виробів (вікон, балконів, дверей) та меблів. Таких звернень надійшло 81.

За результатами розгляду звернень громадян, їм повернуто  коштів  у сумі майже 326,0 тис.грн., крім того, попереджено обрахування споживачів у розрахунку на рік  на суму  339,8 тис. грн.


ВІДЕОСЮЖЕТИ