20 травня 2020
З початку року до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області надійшло 416 письмових звернень від громадян, що на 129 або 69 % більше ніж в аналогічному періоді минулого року (287).
Найбільш актуальними залишаються питаннями щодо захисту прав споживачів під час надання послуг доставки посилок та вантажів, житлово-комунальних послуг, придбання неякісних промислових товарів. З цієї тематики отримано 255 звернень, що становить 61 % від загальної кількості.
Друге місце за актуальністю є звернення у сфері безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини (недотримання суб’єктами господарювання вимог обігу харчових продуктів) - 53 (13%) звернення.
На третьому місці залишаються звернення щодо санітарного та епідемічного благополуччя населення, державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства – 48 (11,5%).
Значно збільшилось скарг відносно дотримання суб’єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін – 41 (9.7 %).
Разом з цим, до служби надходить значна кількість звернень без зазначення даних, необхідних для проведення заходів державного нагляду. Громадяни у своєму зверненні з проханням провести перевірку певного суб’єкта господарювання мають зазначати його найменування, адресу місцезнаходження та здійснення господарської діяльності, а також додавати копії документів, які підтверджують його взаємовідносини з цим суб’єктом господарювання та/або вказують на порушення його законних прав.
Водночас звертаємо вашу увагу на те, що згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надісланні електронного звернення не вимагається.
З урахуванням викладеного підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Звичайно опрацьовуються електронні звернення громадян, підписані з застосуванням електронного цифрового підпису.
Держпродспоживслужба буде вдячна споживачам за розуміння та надання інформації для об’єктивного розгляду звернення та вжиття відповідних заходів реагування.