21 липня 2020
До Головного управління Держпродспоживслужби надходять скарги від споживачів щодо відмови продавців у заміні товару належної якості або поверненні за нього коштів, якщо він не підійшов, наприклад за формою або кольором.
В ході розгляду таких звернень з’ясовується, що споживач дійсно не завжди має на це право.
Що ж необхідно знати споживачу при обміні та поверненні товару, розглянемо детальніше.
Нормою ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено що споживач має право протягом 14 днів не рахуючи дня купівлі, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням, але за умови якщо товар не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, заводська упаковка, документи.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право придбати будь-які інші товари, або розірвати договір купівлі продажу та одержати сплачені за товар кошти. При поверненні коштів розрахунки із споживачем проводяться виходячи з вартості товару на момент його покупки. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Тож, споживачу буде відмовлено в заміні товару або повернення грошей, якщо:
Крім того, слід зазначити, що не всі товари можна обміняти та повернути. Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), якщо вони не задовольняють споживачів з будь-яких причин затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» і до нього віднесено продовольчі товари, предмети сангігієни, дитячі іграшки, білизну, друковані видання, ювелірні вироби та інші.
Додатково повідомляємо, що за захистом своїх прав ви можете звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: м.Запоріжжя, вул. Гоголя, 105 а, - (061) 228-04-53.