• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

28 липня 2020

Фахівці Держпродспоживслужби допомогли споживачам повернути понад 180,0 тис.грн.

Головне управління Держпродспоживслужбив Запорізькій областіТаку суму було повернуто громадянам за придбані неякісні товари та послуги  протягом 1 півріччя поточного року за результатами  розгляду звернень спеціалістами Держпродспоживслужби.

Найбільше коштів, а саме 82,0 тис. грн.  було повернуто споживачам за дефектну побутову техніку.  Понад 38.0 тис грн. повернули   громадянам за  неякісні житлово-комунальні послуги та послуги пошти. Також підприємці повернули споживачам 24,0 тис. грн. за одяг і взуття та 30,0 тис. за інші товари та послуги, які мали певні недоліки.

Слід зазначити, що відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Тобто підставою для задоволення вимоги про обмін (заміна) товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), є наявність в цьому товарі істотних недоліків. П. 12 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» на дане визначення поняттю «істотний недолік», згідно якого істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

а) він взагалі не може бути усунутий;

б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

У разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, відповідно до абз. 2 ч. 4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів», покупець має право звернутися до продавця з письмовим зверненням, щодо організації проведення експертизи для визначення причини втрати якості продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

Консультацію щодо захисту своїх прав ви можете отримати у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Запорізькій області: м.Запоріжжя, вул. Гоголя, 105 а, - (061) 228-04-53.


ВІДЕОСЮЖЕТИ