• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

12 жовтня 2020

Відповідаємо на поширені запитання споживачів

Головне управління Держпродспоживслужбив Запорізькій області

Питання від  споживача: «Я придбав смартфон, але через тиждень вирішив обміняти його на інший (не підійшов за розміром).    Продавець відмовив мені  у обміні. Вважаю, що були  порушені мої права споживача. Чи правомірні дії продавця?»

Відповідь: Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

В ході розгляду звернення  було встановлено, що даний смартфон був у використанні: на нього встановлені програми, здійснені налаштування, наклеєне захисне скло, на поверхні виробу є сліди експлуатації, з нього зроблені телефонні дзвінки.  При цьому скарг щодо якості смартфона від споживача не надходило.

Таким чином,  товар (належної якості), який був у використанні споживача,  згідно  Закону України «Про захист прав споживачів» не підлягає обміну.

Одночасно слід зазначити, що заявник не втрачає можливості на судовий захист свого цивільного права у разі його порушення.


ВІДЕОСЮЖЕТИ