• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

17 грудня 2021

Придбання товарів через Інтернет: що варто знати

Головне управління Держпродспоживслужбив Запорізькій області

Останнім часом люди все частіше стали здійснювати покупки товарів в інтернеті. Напередодні свят продавці пропонують скористатися різноманітними акціями на  будь-який товар.  Але споживачам необхідно бути уважними при покупках, адже недобросовісні продавці можуть реалізовувати неякісний або  фальсифікований товар, або взагалі після отримання коштів можуть: не надіслати товар; надіслати товар, який споживач не замовляв або  технічні характеристики якого не відповідають заявленим на сайті.

Тож, при покупці товарів через інтернет, пропонуємо скористатися наступними порадами.

Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:

- найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;

- основні характеристики продукції;

- ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;

- гарантійні зобов'язання;

- інші умови поставки;

- порядок розірвання договору.

Також інтернет-магазин має видати покупцю розрахунковий документ, що засвідчує купівлю, з позначкою про дату продажу, а щодо гарантійного товару - документ (паспорт, талон тощо), у якому виробник зазначає гарантійний строк на свою продукцію.

Як свідчить аналіз звернень, що надходять до Головного управління Держпродспоживслужби, споживач, придбаваючи товар через інтернет - магазин, у багатьох випадках не може реалізувати свої права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів», у першу чергу у зв’язку із неможливістю встановити найменування продавця та його місцезнаходження. Інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного телефону, на сайті інтернет-магазину не вказується, що фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару.

Окремо необхідно зазначити, що відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця унеможливлює проведення перевірок з боку Держпродспоживслужби за скаргами споживачів.

Тож, щоб убезпечити себе від невдалої покупки в інтернет-магазині  радимо споживачам звертати увагу на наявність на сайті інформації, передбаченої статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів», зокрема найменування та місцезнаходження продавця та вимагати документи, що підтвердять факт придбання товару.

У разі їх відсутності варто взагалі відмовитися від придбання товару в інтернет-магазині.

Але якщо інформацію надано у повному обсязі - бажаємо Вам вдалих покупок!


ВІДЕОСЮЖЕТИ