• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

21 квітня 2023

Фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області провели інформаційно-роз'яснювальну роботу для школярів

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

Спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області провели «урок споживача»  для дітей  Запорізької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату «Орієнтир».

Основною метою заходу є підвищення рівня поінформованості молоді щодо реалізації споживчих прав та механізмів їх захисту під час придбання товарів та послуг.

Головний спеціаліст відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області Олена Дупліна проінформувавла про основні права та обов’язки споживача, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів». 

Зокрема, учасники заходу обговорили питання, з якими споживачі стикаються у повсякденному житті:

- як діяти, коли споживач придбав товар неналежної якості;

- чи можливо повернути товар в магазин та при яких умовах;

- які товари не підлягають обміну або поверненню;

- чи обов’язково залишати рюкзак чи сумку у комірчині супермаркету?

- куди звертатися за захистом своїх прав?

Олена Дупліна зосередила особливу  увагу присутніх на документах, які необхідно мати, щоб відстояти права споживача у разі їх порушення, зокрема на збереження розрахункових документів під час придбання товару.

Також неабияку зацікавленість викликала доповідь головного спеціаліста відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Оксани Александрової щодо  покупки товарів через інтернет. Адже, як свідчить аналіз скарг до Головного управління Держпродспоживслужби, недобросовісні продавці можуть реалізовувати неякісний або  фальсифікований товар, або ж взагалі після отримання коштів можуть: не надіслати товар; надіслати товар, який споживач не замовляв або  технічні характеристики якого не відповідають заявленим на сайті. Тому, доповідач наголосила, що перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації (ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів»):

- найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;

-  основні характеристики продукції;

-  ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;

-  гарантійні зобов'язання;

-  інші умови поставки;

-  порядок розірвання договору.

Також інтернет-магазин має видати покупцю розрахунковий документ, що засвідчує купівлю, з позначкою про дату продажу, а щодо гарантійного товару - документ (паспорт, талон тощо), у якому виробник зазначає гарантійний строк на свою продукцію.

Під час заходу інспектори Держпродспоживслужби надали практичні консультації  на запитання школярів та вчителів.

Нагадаємо,  телефон Консультаційного центру управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами:  061 228 04 53.


ВІДЕОСЮЖЕТИ