21 серпня 2023
Спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області взяли участь в онлайн-вебінарі щодо впровадження ринкового нагляду у сфері екодизайну та енергетичного маркування, який організовано Держпродспоживслужбою за участю фахівців ринкового нагляду Центру захисту прав споживачів у Латвії.
Під час вебінару представники ринкового нагляду Латвії поділилися практичним досвідом здійснення державного ринкового нагляду щодо обігу на європейському ринку енергоспоживчої продукції на відповідність стандартам стосовно вимог екодизайну, енергоефективності та енергетичного маркування.
Зокрема, обговорено питання стосовно: скринінгу продукції, проведення адміністративних перевірок (документальних та фізичних), відбору продукції та лабораторних випробувань, класифікації ризиків енергомаркування, вжиття корегувальних заходів.
Також було акцентовано увагу на питанні проведення перевірок щодо електронної комерції та співпрацю ринкового нагляду з митницею стосовно контролю імпортного товару з погляду безпечності.
Тренінг проходив у вигляді діалогу, учасники заходу мали змогу поставити запитання та отримати відповіді щодо особливостей вирішення робочих ситуацій колегами з ринкового нагляду Латвії.
Довідково. З 1 серпня 2023 року набув чинності Технічний регламент енергетичного маркування енергоспоживчої продукції, затверджений наказом Міністерства енергетики України від 27.04.2022 № 164.
Технічний регламент, зокрема, передбачає маркування продукції та надання стандартної інформації щодо її енергоефективності, споживання енергії та інших ресурсів під час її використання, а також додаткову інформацію про продукцію за новими нормами ЄС.
Постачальники повинні забезпечити, щоб кожна окрема одиниця продукції безкоштовно супроводжувалася точними друкованими етикетками та інформаційними листами продукції.
Розповсюджувач повинен:
- демонструвати у видимий спосіб етикетку, надану постачальником або оприлюднену, зокрема для дистанційного продажу через Інтернет;
- надавати споживачам інформаційний лист продукції, а на запит – також і в друкованій формі у пункті продажу.
Постачальник і розповсюджувач також повинні зробити посилання на клас енергоефективності продукції у візуальній рекламі та технічних рекламних матеріалах для конкретної моделі.
Завдяки енергомаркуванню споживачі зможуть:
- отримувати інформацію про технічні характеристики енергоспоживчих продуктів;
- обирати більш енергоефективні товари;
- зменшити споживання енергії;
- використовувати енергоефективне та екологічне обладнання протягом тривалого строку експлуатації.
Забезпечення відповідності енергоспоживчої продукції встановленим вимогам до екодизайну, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам здійснюються органами державного ринкового нагляду (контролю) відповідно до Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", зокрема шляхом:
1) проведення перевірок характеристик енергоспоживчої продукції, у тому числі відбирання зразків продукції та забезпечення проведення їх експертизи (випробування);
2) перевірки додержання вимог щодо представлення енергоспоживчої продукції за місцем проведення показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, яка не відповідає встановленим вимогам;
3) вжиття пропорційних обмежувальних (корегувальних) заходів.
Ознайомитись з Технічним регламентом енергетичного маркування енергоспоживчої продукції можна за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0615-22#Text
Консультативну допомогу можна отримати в управлінні захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за номером телефону: (+38061)239-73-27
Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp