13 вересня 2023
Правовідносини, що виникають між споживачем і виконавцем (організацією, яка надає послуги хімічної чистки), регулюються Законом України “Про захист прав споживачів”, Правилами побутового обслуговування населення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 №614, Інструкцією щодо надання послуг з хімічної чистки та фарбування (перефарбування) виробів, затвердженою наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 р. №20 та іншими нормативними документами.
Приймаючи виріб в хімчистку, суб’єкт підприємницької діяльності зобов’язаний видати споживачу документ - квитанцію, яка є договором замовника з підприємством побутового обслуговування на послугу з надання хімічного чищення.
В квитанції в обов’язковому порядку повинні міститися:
- юридична адреса підприємства побутового обслуговування;
- прізвище, ініціали, адреса і телефон замовника;
- вид послуги (роботи);
- найменування виробу, його колір, склад, комплектність, фурнітура, ступінь зносу виробу;
- дата прийому замовлення, термін його виконання;
- вартість послуги.
Під час приймання виробу до хімічного чищення виконавець оглядає кожний виріб у присутності споживача для визначення можливості його обробки, встановлення ступеня зносу, виявлення наявних дефектів (плям), що не видаляються під час хімічного чищення тощо. Виконавець зобов’язаний попередити споживача про можливу усадку виробу і проявлення після обробки прихованих дефектів.
При оформленні замовлення замовник своїм підписом підтверджує згоду щодо вартості виробу, відсотку зносу, виду обробки, наявних дефектів, а також ознайомлення його про можливість проявлення прихованих дефектів та усадки виробу після обробки.
Зверніть увагу, що якщо ви підписалися в квитанції під цим попередженням, то після втрати товарного вигляду після чистки, ви ніяких претензій виконавцю з цього приводу пред’явити не зможете.
Тому, перш ніж підписувати квитанцію, уважно ознайомтеся з нею.
У разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи, відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів”, споживач має право вимагати:
- безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі у розумний строк;
- відповідного зменшення ціни виконаної роботи;
- відшкодування завданих йому збитків або реалізації інших прав, передбачених законодавством на день укладання відповідного договору.
У разі порушення Ваших прав споживача, за консультацією і захистом своїх прав, Ви можете звернутись до Консультаційного центру управління захисту споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: м.Запоріжжя, пр. Маяковського, 20-А, каб.706 або за телефоном: 061-239-73-17.
Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp