03 жовтня 2023
Доступ до мережі Інтернет життєво необхідний практично кожній людині, яка живе в сучасному світі. Цілі можуть бути абсолютно різні: робота, навчання, додатковий заробіток, дозвілля (ігри, фільми і так далі), спілкування з рідними і близькими людьми, перегляд оголошень і покупка товарів (послуг). Інтернет робить наше життя набагато легшим та швидкіснішим. Сучасна людина з сучасними можливостями не може без Інтернету, оскільки це досить зручно, а також Інтернет полегшує сучасний темп життя людини. Що робити, якщо швидкість з’єднання не відповідає умовам договору чи з’єднання відсутнє? Захист прав споживачів телекомунікаційних послуг здійснюється відповідно до Законів України “Про захист прав споживачів”, “Про електронні телекомунікації”, інших актів законодавства та Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 №295 (далі – Правила).
Споживач має право відповідно до законодавства подавати постачальнику електронних комунікаційних послуг звернення (заяви, скарги, пропозиції) щодо надання та отримання послуг. У зверненні споживача щодо ненадання чи неналежного надання послуг зазначаються дата, час, умови, за яких споживач намагався отримати послугу, результат її отримання, номер чи інший мережевий ідентифікатор кінцевого обладнання або адреса пункту колективного користування чи таксофона, з якого замовлялася послуга, номер кінцевого обладнання або адреса пункту колективного користування, що викликався, тощо. Звернення можуть бути подані в усній формі, у тому числі з використанням телефону, а також шляхом надсилання електронного повідомлення (за наявності такої форми приймання звернень в оператора, провайдера).
Надаючи споживачу недостатню швидкість з’єднання або відключаючи з’єднання, провайдер порушує законодавство та умови договору. Статтею 125 Закону України «Про електронні телекомунікації» для постачальників електронних телекомунікаційних послуг за порушення передбачені конкретні розміри майнової відповідальності:
- за ненадання оплачених електронних телекомунікаційних послуг або надання їх в обсязі, меншому за оплачений, у розмірі оплаченої вартості ненаданих послуг та штрафу в розмірі 25 відсотків вартості послуг;
- за безпідставне відключення кінцевого обладнання у розмірі абонентної плати за весь період відключення;
- за безпідставні скорочення чи зміну переліку послуг – у розмірі абонентної плати за один місяць;
- в інших випадках – у розмірах, передбачених договором про надання електронних телекомунікаційних послуг;
- у разі неусунення протягом однієї доби із зафіксованого моменту подання абонентом заявки щодо пошкодження електронної телекомунікаційної мережі, яке унеможливило доступ споживача до послуги або знизило до неприпустимих значень показники якості електронної телекомунікаційної послуги, абонентна плата за весь період пошкодження не нараховується, а постачальник електронної телекомунікаційної послуги у разі неусунення пошкодження протягом п’яти діб із зафіксованого моменту подання абонентом відповідної заявки сплачує споживачу штраф у розмірі 25 відсотків добової абонентної плати за кожну добу перевищення цього терміну, але не більше ніж за три місяці.
У разі невиконання постачальником електронних комунікаційних послуг умов договору після звернення споживача, споживач має право звернутися за захистом своїх прав до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 20А, каб.706.
Нагадаємо, телефон Консультаційного центру управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: 061-239-73-17.
Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp