• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

31 жовтня 2023

Поради споживачам під час отримання послуг з ремонту (пошиття) швейних або інших виробів

Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

Правовідносини, що виникають між споживачем і виконавцем (організацією, яка надає послуги з ремонту або пошиття швейних або інших виробів), регулюються Законом України “Про захист прав споживачів”, Правилами побутового обслуговування населення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 №614 (далі — Правила).

Пунктом 13 Правил визначено, що надання побутових послуг здійснюється відповідно до договору між споживачем і виконавцем відповідної послуги. Замовлення приймаються як в об’єкті надання побутових послуг, так і поза його межами.

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 21 Правил під час приймання замовлення на пошиття швейних, хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів, ремонт, пошиття та в’язання трикотажних виробів виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (модель (ескіз, малюнок) виробу, розмір, фасон, матеріали, пряжу та її колір, фурнітуру тощо), що підтверджується підписом споживача.

Замовлення на пошиття та в’язання виробів можуть оформлюватися як за зразками-моделями, так і за індивідуальними замовленнями.

Пошиття та ремонт швейних, хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів, ремонт, пошиття та в’язання трикотажних виробів  може виконуватися як з матеріалів виконавця, так і з матеріалів споживача.

Під час приймання замовлення на ремонт виробів виконавець визначає ступінь їх зносу за наявності вад - незначний, середній та значний:

  • незначний (20-30 відсотків) - вироби малозношені із незначними потертостями, скачуванням ворсу, зміною інтенсивності кольору, потовщенням від нерівності пряжі, пошкодженням швів, спущеними петлями (в один ряд) на окремих ділянках полотна, забрудненням та плямами, що не піддавалися пранню, хімічному чищенню або перефарбуванню і не мають пошкодження волокон та поривів, у тому числі пряжі;
  • середній (40-50 відсотків) - вироби ношені, вигорілі, потерті, прані, чищені або перефарбовані, із зваленим ворсом, мають незначні здири лицьового шару шкіри, витравлені місця від дії поту, хімікатів, світла і тривалого тертя, запали від порушення режиму прасування, відшарування та деформацію внутрішньої прокладки на комірах, манжетах, бортах, дірки на закритих ділянках, обтріпування на кінцях виробів, спущені петлі (в два ряди) на окремих ділянках та перекіс або деформацію окремих деталей трикотажного виробу;
  • значний (60-70 відсотків) - вироби реставровані, що піддавалися пранню, штопанню, хімічному чищенню та перефарбуванню, мають значну витертість (лисини), розриви, дірки на відкритих ділянках, спущені петлі та значну деформацію трикотажного виробу, плями, що зіпсували колір та волокно тканини, трикотажного виробу, значні здири лицьової поверхні шкіри.

Виконавець повідомляє споживачу про ступінь зносу швейних, хутряних та трикотажних виробів, виробів із шкіри та головних уборів до приймання їх в ремонт.

Відповідно до Правил документальним підтвердженням надання побутової послуги є договір та/або розрахунковий документ (квитанція, товарний чи касовий чек, талон, розрахунковий документ, передбачений Законом України  “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”), створений в паперовій та/або електронній формі. Права, обов’язки та відповідальність виконавця і споживача, передбачені цими Правилами, виникають з моменту отримання виконавцем замовлення на надання побутової послуги.  Після надання побутової послуги у договорі робиться відмітка про фактичну дату її надання.

Споживач за участю виконавця приймає результати наданої побутової послуги. У разі незадовільного результату або встановлення недоліків наданої побутової послуги складається акт або інший документ, що засвідчує приймання.

Надана побутова послуга повинна відповідати вимогам щодо якості, визначеним у договорі або передбаченим законодавством, протягом усього гарантійного строку.

 Якщо у договорі не встановлено гарантійний строк на надану побутову послугу, виконавець повинен зробити відмітку про гарантію якості у договорі та/або розрахунковому документі.

 Гарантія якості наданої побутової послуги поширюється на все, що становить результат її надання, якщо інше не встановлено договором.

Звертаємо увагу, що відповідно до п.5 ст.7 Закону України “Про захист прав споживачів” стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років.

Вимога споживача про безоплатне усунення недоліків у наданій побутовій послузі протягом гарантійного строку розглядається після пред’явлення договору та/або розрахункового документа.

Розрахунки за надані побутові послуги здійснюються в готівковій та/або в безготівковій формі відповідно до законодавства.

Споживачу в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ, що підтверджує факт надання побутової послуги. У разі часткової оплати розрахунковий документ видається після кожної завершеної та сплаченої операції з надання побутової послуги споживачу.

У разі невиконання виконавцем умов договору про надання побутової послуги після звернення споживача, споживач має право звернутися за захистом своїх прав до  Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 20А.

 Нагадаємо, телефон Консультаційного центру управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: 061-239-73-17.

Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp


ВІДЕОСЮЖЕТИ