• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

27 листопада 2023

Що необхідно знати споживачу під час купівлі, виготовленні або ремонті меблів

Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

Правовідносини, що виникають між споживачем і продавцем, виконавцем (організацією, яка надає послуги з виготовлення або ремонту меблів), регулюються Законом України “Про захист прав споживачів”, Правилами роздрібної торгівлі непродовольчими товарами від 19.04.2007 №104 (далі — Правила торгівлі), Правилами побутового обслуговування населення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 №614 (далі — Правила), Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів від 15.06.2006 №833 (далі - Порядок).

1) Що треба знати споживачу: споживач повинен знати, в кого саме він придбаває, замовляє або ремонтує меблі. 

Інформація про суб’єкта господарювання має бути розміщена в куточку споживача (у разі придбання товару або замовлення послуг в офісному приміщенні) або зазначена в договорі.

Якщо вказана інформація відсутня, споживач повинен розуміти, що в разі проявлення недоліків буде складно подавати відповідні заяви чи претензії, відстоювати свої права на повернення витрачених коштів.

2) Надання послуг з виготовлення або ремонту меблів здійснюється відповідно до договору між споживачем і виконавцем відповідної послуги.

  • Під час приймання замовлення на ремонт та виготовлення меблів виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (вироби за зразками — моделями або ескізи (малюнки, креслення), матеріали, фурнітуру тощо), що підтверджується підписом споживача.
  • Споживач може запропонувати свій ескіз (малюнок, креслення) виробу.
  • Під час приймання роботи споживач повинен перевірити відремонтовані (виготовлені) меблі на відповідність конструкції, розмірам, зовнішньому вигляду, облицюванню, оббивки і оздобленню виробів ескізу (кресленню, зразку), погодженим під час оформленню договору.

3) Працівники суб'єкта господарювання, здійснюючи продаж меблів, зобов'язані надати споживачам необхідну, достовірну, доступну та своєчасну інформацію про них, правила експлуатації та догляду. Це стосується меблів і вітчизняного, й іноземного виробництва. Інформація про товар надається згідно з законодавством про мови.

  • Суб'єкт господарювання позначає роздрібні ціни на ярликах (цінниках) або в покажчиках цін товарів, що надходять до продажу.
  • Кожний меблевий виріб повинен мати маркування, яке наноситься на приклеєний до виробу паперовий ярлик, виготовлений друкарським способом. Маркування передбачає наявність інформації про найменування підприємства-виробника, його місцезнаходження, товарний знак, назву виробу, артикул, дату виготовлення, найменування нормативного документа, вимогам якого повинен відповідати вітчизняний товар.
  • Продаж меблів, що не мають відповідного маркування, належного товарного вигляду, а також тих, що надійшли без документів, передбачених законодавством, зокрема, які засвідчують їх якість та безпеку, забороняється. Тобто, придбаваючи меблі, споживач має право вимагати від суб’єкта господарювання документи про якість та безпеку.
  • Корпусні збірно-розбірні меблі, які поставляються в розібраному вигляді, повинні мати інструкцію для складання, схему монтажу і документ про комплектацію. Кожна деталь повинна мати свій номер та номер виробу і набору (гарнітура). Номери деталей мають відповідати номерам, зазначеним в інструкції із складання, схемі монтажу і документах про комплектацію. До наборів (гарнітурів) меблів має додаватися інструкція з експлуатації та догляду за меблями. Уся знімна фурнітура меблів має бути упакована в заклеєний пакет чи коробку, укладена в одну із шухляд або прикріплена до однієї з деталей меблів. 
  • На відібрані споживачем меблі виписується товарний чек, де зазначаються номер або найменування торговельного підприємства, назва товару, перелік окремих виробів, які входять до складу набору (гарнітура), загальна кількість товарів у наборі (гарнітурі), забарвлення та малюнок оздоблювальних, облицювальних матеріалів, фурнітури тощо, артикул, ціна, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис.
  • Відпуск товарів проводиться в упакованому вигляді, якщо інше не встановлено договором купівлі-продажу або не випливає із суті зобов'язання.
  • У разі невиконання продавцем (виконавцем) умов договору про придбання або виготовлення меблів після звернення споживача, споживач має право звернутися за захистом своїх прав до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 20А.

Нагадаємо, телефон Консультаційного центру управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: 061-239-73-17.

Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp


ВІДЕОСЮЖЕТИ