• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

30 січня 2024

Державна мова у сфері обслуговування споживачів: роз'яснювальна робота для суб'єктів господарювання

Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

Фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області спільно з  Запорізьким об'єднанням Всеукраїнського Товариства “ПРОСВІТА” ім. Тараса Шевченка провели роз'яснювальну роботу на об'єктах торгівлі серед суб'єктів господарювання щодо необхідності застосування державної мови під час обслуговування споживачів.

Зокрема, під час спілкування було наголошено, що відповідно до статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи - підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів  здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою.

Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами. 

У разі якщо, крім державної, інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про товари та послуги державною мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг інформації згідно з вимогами, встановленими статею 15 Законом України “Про захист прав споживачів”.

Нагадуємо, що відповідно до статті 15 Закону України “Про захист прав споживачів інформація про продукцію повинна містити:

  1. назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
  2. дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
  3. відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
  4. позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;
  5. дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
  6. дату виготовлення;
  7. відомості про умови зберігання;
  8. гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
  9. правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
  10. строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
  11. найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

Нагадуємо, що у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Запорізькій області діє  Консультаційний центр управління захисту споживачів та контролю за регульованими цінами (тел 061-239-73-27), в якому громадяни можуть отримати консультації у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового  законодавства, державного регулювання цін на соціально значущі товари та інших.

Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp


ВІДЕОСЮЖЕТИ