22 березня 2024
Фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області провели захід для суб’єктів господарювання, що здійснюють надання житлово-комунальних послуг на тему: “Дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів, формування, встановлення і застосування державних регульованих цін (тарифів), метрологічного нагляду у сфері надання житлово-комунальних послуг”.
Було акцентовано увагу на особливостях здійснення захисту прав споживачів при наданні житлово-комунальних послуг: послуг з постачання та розподілу природного газу, послуг з постачання та розподілу електричної енергії, послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, послуг з управління побутовими відходами, послуг з постачання теплової енергії, послуг з управління будинками.
Також під час зустрічі учасники “круглого столу» обговорили вимоги законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (тарифів) на комунальні послуги.
Зокрема, увагу присутніх звернули на необхідність дотримання вимог порядків формування тарифів на комунальні послуги при здійсненні розрахунків тарифів та на відповідальність за порушення законодавства про ціни та ціноутворення. Крім того, було наголошено, що відповідно до Закону України від 29.07.2022 № 2479-IX «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування» (ч.1 ст. 1. зі змінами) протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, забороняється підвищення тарифів на:
- послуги з розподілу природного газу для всіх категорій споживачів;
- теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) для населення;
- послуги з постачання теплової енергії для населення та постачання гарячої води для населення.
Крім того фахівцями Держпродспоживслужби було наголошено щодо відповідальності суб’єктів господарювання за порушення вимог законодавства про метрологію та метрологічну діяльність. Суб’єкти господарювання зобов’язані своєчасно з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на періодичну повірку. Зокрема, періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну енергію і газ), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро- і газопостачання.
Окремо нагадали про відновлення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки з червня 2023 року з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України № 440 “Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного та надзвичайного стану”.
З метою забезпечення єдності вимірювань у державі в умовах воєнного та надзвичайного стану Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що позитивні результати періодичної, позачергової повірки та повірки після ремонту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, засвідчені відбитком повірочного тавра на таких засобах чи записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів та/або оформлені свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, строк дії яких закінчився у період воєнного і надзвичайного стану, чинні: на територіях можливих бойових дій протягом шести місяців з дати припинення можливості бойових дій на таких територіях відповідно до переліку.
2. Подання на повірку лічильників води, газу, електроенергії, теплолічильників на територіях, які включені до переліку, забезпечується: на територіях можливих бойових дій протягом шести місяців з дати припинення можливості бойових дій на таких територіях відповідно до переліку, але не раніше дня закінчення опалювального періоду.
Учасники “круглого столу” мали можливість поставити питання щодо дотримання законодавства про захист прав споживачів, про ціни та ціноутворення, про метрологічний нагляд, і отримали фахові відповіді та практичні поради від спеціалістів Держпродспоживслужби.
Телефон Консультаційного центру управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області (061) 239-73-17.
Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp