• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

11 серпня 2020

Споживач запитує – ми відповідаємо Чому в магазинах відсутні книги відгуків і пропозицій?

Головне управління Держпродспоживслужбив Запорізькій областіКнига відгуків і пропозицій — книга встановленої форми, у яку споживачі могли записувати свої скарги, пропозиції, відгуки та зауваження. В минулому підприємства роздрібної торгівлі та заклади ресторанного господарства незалежно від форм власності були зобов'язані вести таку книгу.

Кабінет Міністрів України постановою від 6 березня 2019 р. № 168 «Про внесення змін до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»  (Далі-Порядок), яка набрала чинність 13.03.2019 року, скасував обов'язкове ведення книги відгуків і пропозицій суб’єктами господарювання сфери торгівлі та закладами ресторанного господарства. Тому, саме з 13 березня 2019 року наявність книги скарг та пропозицій у куточку споживача не є обов’язковим.  

Водночас, відповідно до Порядку суб'єкти господарювання повинні забезпечити: наявність  на  видному та доступному місці куточка покупця, в якому   розміщується  інформація  про  найменування  власника  або уповноваженого  ним  органу, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують  захист  прав споживачів (Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів);  продаж товарів та їх обмін згідно з установленими правилами і нормами.    

На   вимогу   споживача  (покупця)  відповідальний  працівник суб'єкта  господарювання  повинен  надати  йому цей Порядок, Закон України "Про захист прав споживачів", санітарні норми, правила  продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб'єкта  господарювання. 

До речі, у всіх країнах ЄС існує обов’язковість дотримання прав споживачів та розгляд звернень споживачів представниками бізнесу. Бізнесом застосовуються для комунікацій із споживачами різні технології та засоби (від класичного листування до онлайн-платформ для звернень). Водночас такого інструменту як “паперова” книга відгуків і пропозицій у країнах ЄС не існує. Таким чином, скасування обов’язкового застосування Книги відгуків та пропозицій відкриває нові можливості для комунікацій між бізнесом та споживачем.

За консультацією щодо  захисту своїх прав споживач може звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: м.Запоріжжя, вул. Гоголя, 105 а, - (061) 228-04-53.


ВІДЕОСЮЖЕТИ