• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

10 грудня 2020

Як споживачу захистити свої права?

Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

За 9 місяців 2020 року Держпродспоживслужбою перевірено 352 суб’єкти господарювання щодо захисту прав споживачів у сфері торгівлі продовольчими товарами. Порушення виявили майже у кожному другому випадку. Найчастішими порушеннями є відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця, а також реалізація товару, строк придатності якого минув. Серед інших порушень – невідповідність ціни, яка зазначена на полицях з товарами та ціни при розрахунках (на касі), фальсифікація інформації про термін придатності або дату виробництва харчового продукту та неналежні умови зберігання харчових продуктів.

«За 9 місяців до Держпродспоживслужби надійшло з цього приводу 1038 звернень, - розповідає голова Служби Владислава Магалецька. - Це приблизно 4 звернення за добу. Багато це чи мало? Думаю, що це тільки вершина айсбергу. Адже далеко не всі люди звертаються до Служби, коли порушені їх права». За словами Голови Держпродспоживслужби, часто людині бракує часу або не вистачає досвіду спілкування із владними структурами. Але це призводить лише до нових порушень.

Споживач, якого ввели в оману, може діяти наступним чином:

  • викликати адміністрацію магазину та залишити їм відповідну заяву;
  • бажано одразу зібрати докази порушення ваших прав (сфотографувати цінник, маркування і, звичайно ж, зберегти чек);
  • звернутися із відповідною заявою про порушення своїх прав до суду, органів внутрішніх справ (поліції) або до Держпродспоживслужби, її територіальних органів, які знаходяться в областях та м. Києві. 

  Телефон цілодобової гарячої лінії Держпродспоживслужби+38 (044) 364 77 80 або +38 (050) 230 04 28.

За словами Владислави Магалецької, в подальшому планується зробити цей механізм більш простішим і доступнішим для кожного громадянина: «У Службі ми розпочинаємо велику програму по цифровізації усіх процесів. Тобто: менше папірців, менше витраченого часу – більше результату. Один із проєктів – це розробка зручного сервісу, який дозволив би передавати порушення прав споживачів просто через смартфон. Зараз ми дискутуємо чи це буде якийсь чат-бот в одному з мессенджерів, чи спеціальний розділ у додатку «Дія». Однак, в будь-якому випадку, це має бути швидко, просто і надійно – у два-три кліки. Переконана, що коли ми запустимо таку систему – рівень надання послуг у продуктових магазинах підвищиться і кількість порушень поступово піде вниз. Тому що люди отримають можливість швидко передати нам всі необхідні дані, а ми вже будемо реагувати згідно закону». 


ВІДЕОСЮЖЕТИ