• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

31 серпня 2023

Діалог за «круглим столом»: фахівці Держпродспоживслужби та бізнес обговорили актуальні питання захисту прав споживачів

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

Права споживача у разі придбання ним взуття стали темою для обговорення під час засідання «круглого столу» за участю керівництва та фахівців управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області та суб’єктів господарювання, що займаються реалізацією взуття.

Мета заходу - упередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів.

Основну увагу під час зустрічі було зосереджено на дотриманні суб’єктами господарювання Технічного регламенту маркування матеріалів, що використовуються для виготовлення основних складових взуття, яке надходить для продажу споживачу, а також на вимогах  Закону України «Про захист прав споживачів.

Зокрема, було наголошено, що  введення в обіг взуття здійснюється за умови його маркування згідно з вимогами законодавства.

Окремо акцентувалася увага на правах споживача у разі придбання ним взуття.

Учасники «круглого столу» обговорили алгоритм дій споживача у разі обміну взуття належної якості та у разі виявлення  недоліків.

  • Так, споживач має право обміняти непродовольчий товар, зокрема взуття,  належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
  • Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
  • Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ.
  • Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.
  • При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

У разі виявлення недоліків на взутті протягом встановленого гарантійного строку, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Також спеціалісти звернули увагу на гарантійний строк взуття. Так, для взуття, яке було куплене не в сезон, початок перебігу гарантійного строку є не момент покупки, а початок відповідного сезону, який визначений постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», а саме:

-   зимовий сезон – з 15 листопада по 15 березня;

-   весняно-осінній – з 15 березня по 15 травня;

-   літній – з 15 травня по 15 вересня.

Під час конструктивного діалогу фахівці Держпродспоживслужби відповіли на запитання, які надійшли від представників торгівельних об’єктів щодо вимог законодавства стосовно захисту прав споживачів та алгоритму дій під час розгляду звернень споживачів. 

Учасники заходу обмінялися думками та окреслили шляхи подальшої співпраці з метою захисту прав споживачів.

Нагадуємо, що отримати роз’яснення щодо захисту прав споживача можна, звернувшись до  Консультаційного центру управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, буд. 20-А, каб.706,  або,  зателефонувавши за номером телефону:  (+38061)239-73-17.

Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp


ВІДЕОСЮЖЕТИ