• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

13 вересня 2023

Поради споживачам: на що необхідно звернути увагу, здаючи речі до хімчистки

Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

Правовідносини, що виникають між споживачем і виконавцем (організацією, яка надає послуги хімічної чистки), регулюються Законом України “Про захист прав споживачів”, Правилами побутового обслуговування населення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 №614, Інструкцією щодо надання послуг з хімічної чистки та фарбування (перефарбування) виробів, затвердженою наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 р. №20 та іншими нормативними документами.

Приймаючи  виріб в хімчистку, суб’єкт підприємницької діяльності зобов’язаний видати споживачу документ - квитанцію, яка є договором замовника  з підприємством побутового обслуговування на послугу з надання хімічного чищення.

В квитанції в обов’язковому порядку повинні міститися:

- юридична адреса підприємства побутового обслуговування;

- прізвище, ініціали, адреса і телефон замовника;

- вид послуги (роботи);

- найменування виробу, його колір, склад, комплектність, фурнітура, ступінь зносу виробу;

- дата прийому замовлення, термін його виконання;

- вартість послуги.

Під час приймання виробу до хімічного чищення виконавець оглядає кожний виріб у присутності споживача для визначення можливості його обробки, встановлення ступеня зносу, виявлення наявних дефектів (плям), що не видаляються під час хімічного чищення тощо. Виконавець зобов’язаний  попередити споживача про можливу усадку виробу і проявлення після обробки прихованих дефектів.

При оформленні замовлення замовник своїм підписом підтверджує згоду щодо вартості виробу, відсотку зносу, виду обробки, наявних дефектів, а також ознайомлення його про можливість проявлення прихованих дефектів та усадки виробу після обробки.

Зверніть увагу, що якщо ви підписалися в квитанції під цим попередженням, то після втрати товарного вигляду після чистки, ви ніяких претензій виконавцю з цього приводу пред’явити не зможете.

Тому, перш ніж підписувати квитанцію, уважно ознайомтеся з нею.

У разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи, відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів”, споживач має право вимагати:

- безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі у розумний строк;

- відповідного зменшення ціни виконаної роботи;

- відшкодування завданих йому збитків або реалізації інших прав, передбачених законодавством на день укладання відповідного договору.

 У разі порушення  Ваших прав споживача, за консультацією і захистом своїх прав, Ви  можете звернутись  до Консультаційного центру управління захисту споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: м.Запоріжжя, пр. Маяковського, 20-А, каб.706 або за телефоном: 061-239-73-17.

Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp


ВІДЕОСЮЖЕТИ