• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

09 жовтня 2023

Продаж товарів через інтернет: фахівці Держпродспоживслужби та підприємці обговорили актуальні питання захисту прав споживачів

Головне управління Держпродспоживслужбив Запорізькій області

Особливості здійснення розрахунків при продажу товарів в мережі інтернет та захисту прав споживачів обговорили під час засідання «круглого столу» фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області та суб’єкти господарювання, які здійснюють реалізацію продукції через інтернет.

Мета заходу - упередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів.

Фахівці Держпродспоживслужби нагадали підприємцям вимоги законодавства до інтернет-магазинів.

Зокрема було наголошено, що продавець повинен надати споживачеві інформацію про:

1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;

2) основні характеристики продукції;

3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;

4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;

5) інші умови поставки або виконання договору;

6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;

7) вартість електронних комунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;

8) період прийняття пропозицій;

9) порядок розірвання договору.

Також інтернет-магазин має видати покупцю розрахунковий документ, що засвідчує купівлю, з позначкою про дату продажу, а щодо гарантійного товару - документ (паспорт, талон тощо), у якому виробник зазначає гарантійний строк на свою продукцію.

Окрему увагу було зосереджено на правах споживача при поверненні товару.  Так, споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

Також фахівці служби та підприємці обговорили актуальні питання здійснення здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції.

Зокрема, фахівці служби наголосили, що суб’єкти господарювання зобов’язані вводити в обіг і розповсюджувати тільки безпечну продукцію, яка відповідає Технічним регламентам.

Перед наданням продукції на ринок, розповсюджувачі перевіряють наявність знака відповідності технічним регламентам, необхідних документів, інструкцій з експлуатації та інформації щодо безпечності, що складені згідно з вимогами закону про порядок застосування мов, та виконання виробником та імпортером вимог законодавства.

Повний перелік видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд (перевірки характеристик продукції), затверджений постановою КМУ від 28.12.2016 № 1069 «Про затвердження переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд».

Під час дискусійної частини суб’єкти господарювання отримали відповіді на актуальні питання щодо вимог законодавства у сферах захисту прав споживача та ринкового нагляду.

Нагадуємо, що отримати роз’яснення щодо вимог законодавства у сферах захисту прав споживача та ринкового нагляду можна, звернувшись до Консультаційного центру управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, буд. 20-А, каб.706, 703, або, зателефонувавши за номером телефону:  (061)239-73-17.

Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp


ВІДЕОСЮЖЕТИ