• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

16 липня 2018

Внесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання проведення деяких фітосанітарних процедур.

 

Верховною Радою України прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання проведення деяких фітосанітарних процедур». За відповідний законопроект №6673 проголосувало 234 депутата.

Закон передбачає:

- проведення фітосанітарної експертизи лабораторіям будь-якої форми власності за умови їхнього уповноваження Держпродспоживслужбою, що підвищить ефективність такої експертизи та зменшить кількість випадків нотифікацій від іноземних держав. В той же час, фітосанітарна експертиза (аналізи) у випадках, прямо передбачених міжнародними договорами та/або зовнішньоекономічними договорами (контрактами), здійснюється державними фітосанітарними лабораторіями;

- встановлення вимог до фітосанітарних лабораторій. Фітосанітарна лабораторія приватної форми власності для проведення фітосанітарної експертизи (аналізів) для цілей експорту повинна мати уповноваження та акредитацію ISO/IEC 17025, ДСТУ ISO 17025 або інших стандартів, якими їх замінено, у галузі застосування методів діагностики шкідливих організмів за тими видами аналізів (експертиз), які вимагаються країною-імпортером для визначення фітосанітарного стану відповідної партії вантажу;

- передачу функцію арбітражу щодо фітосанітарної експертизи виключно державним лабораторіям, які перебувають у сфері управління Держпродспоживслужби;

- запровадження 14-денного строку дії для фітосанітарного сертифіката на території України;

‒ створення Реєстру уповноважених лабораторій для простежування висновків лабораторій, що унеможливить корупцію у цій сфері. До Реєстру уповноважених фітосанітарних лабораторій включаються відомості про: назву та адресу фітосанітарної лабораторії із зазначенням строку дії її атестата про акредитацію; номер та дату видачі висновку фітосанітарної експертизи (аналізів);

- створення Реєстру виданих фітосанітарних сертифікатів. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері карантину рослин, забезпечує ведення в електронній формі та є держателем Реєстру виданих фітосанітарних сертифікатів;

- здійснення держконтролю у сфері карантину рослин на основі ризик-орієнтованого підходу, що повністю відповідає стандартам ЄС. Перелік об'єктів регулювання будь-якого походження, що підлягають державному контролю на основі ризик-орієнтованого підходу, та критерії вибірковості контролю встановлюються Кабінетом Міністрів України;

- спрощення умови ввезення малої кількості продукції рослинного походження (у поштових відправленнях чи ручній поклажі). Дозволяється імпорт без фітосанітарного сертифіката у поштових відправленнях, ручній поклажі та багажу пасажирів, членів екіпажів морських, річкових та повітряних суден, транспортних засобів свіжих або сушених фруктів та овочів (крім картоплі) у кількості, що не перевищує двох кілограмів кожного виду;

- передбачення відповідальності лабораторій за порушення порядку проведення фітосанітарної експертизи. Рішення про накладення штрафу прийматиме Держпродспоживслужба. Зокрема, за повторне протягом року порушення проведення експертизи, що призвело до отримання від країни-імпортера двох і більше нотифікацій про невідповідність фітосанітарним заходам, передбачено накладення штрафу на посадову особу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім того, запроваджено нові терміни у сфері карантину рослин («арбітражний зразок», «виїмка», «візуальна перевірка», «партія», «зразок-документ», «лабораторія», «фітосанітарна експертиза (аналізи)» тощо). Уточнено повноваження центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики та реалізують державну політику у сфері карантину рослин.


ВІДЕОСЮЖЕТИ