• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

01 квітня 2019

Коли проводиться перерахунок за опалення місць загального користування

Протягом останнього часу до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області збільшилась кількість звернень мешканців м. Запоріжжя щодо здійснення перерахунків у випадках, коли в багатоквартирному будинку не виконано утеплення місць загального користування. Надаємо роз’яснення з даного приводу.

Згідно з п.6 Правил надання послуг з централізованого опалення,постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005р. № 630, послуга з централізованого опалення повинна відповідати нормативній температурі повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу) за умови їх утеплення споживачам та вжиття власником (балансоутримувачем) будинку та/або виконавцем заходів до утеплення місць загального користування будинку. Тобто, заходи з утеплення місць загального користування здійснюються управителем, балансоутримувачем будинку.

Виконавець послуг з управління/ утримання житлового будинку (управитель, ЖБК, тощо) зобов’язаний забезпечувати своєчасність надання та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору, здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків, квартир, приміщень, утримувати в належному технічному стані, здійснювати технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж, своєчасно проводити роботи з усунення виявлених неполадок, пов’язаних з отриманням житлово-комунальних послуг, згідно з Правилами утримання житлових будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. № 76, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.08.2005р. за № 927/11207. Так, п.2.8 даних Правил передбачено, зокрема, заходи з утеплення місць загального користування.

Таким чином, відповідальність за утеплення місць загального користування будинку покладено на управителя, балансоутримувача будинку. Теплопостачальна організація не несе відповідальність за утеплення місць загального користування будинку.

Механізм проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення визначено Порядком проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання її в неповному обсязі, зниження якості, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 року № 151.

При наявності будинкового лічильника теплової енергії проведення перерахунку не передбачено. Тобто, при наявності у будинку загальнобудинкового приладу обліку теплової енергії сплата за послугу з централізованого опалення проводиться виключно виходячи з фактичного обсягу споживання теплової енергії, який розподіляється між споживачами. У випадках, коли будинки або квартири оснащено приладами розподільчого обліку теплової енергії (квартирні лічильники), власники квартир як співвласники місць загального користування (далі – МЗК) повинні брати участь у витратах на утримання будинку пропорційно опалювальної площі житла, а визначення плати за їх опалення проводиться відповідно до Методики розрахунку кількості теплової енергії, спожитої на опалення місць загального користування багатоквартирних будинків.

 

Звертаємо увагу, споживач має право на:
1) зменшення розміру плати у разі:

  • надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;

  • тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання).

2) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг;

3) несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води й опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб своїм коштом протягом доби згідно з письмовою заявою;

4) перевірку кількісних і якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо);

5) установлення квартирних засобів обліку та взяття їх на абонентський облік;

6) періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку;

7) ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;

8) внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати за послуги;

9) звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання та отримання компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

10) відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг.


ВІДЕОСЮЖЕТИ