25 січня 2024
Впродовж 2023 року спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області розглянули 257 звернень щодо захисту прав споживачів, переважна кількість яких стосувалась питань неякісного надання послуг та обслуговування суб’єктами господарювання, відмови в обміні товарів або поверненні сплачених за товар коштів, порушення прав споживачів під час придбання товарів, в тому числі через інтернет-магазини, невиконання умов договорів.
Особливу увагу спеціалісти Головного управління приділяли захисту прав споживачів шляхом позасудового розв’язання спорів між споживачами та суб’єктами господарювання. Зокрема, суб'єктам господарювання чи їх представникам роз’яснювалося законодавство з питань, зазначених у зверненнях громадян та наслідки, які можуть чекати сторони спору у разі звернення споживачів до суду. Зверталася увага щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів та недопущення випадків, що призводять до скарг.
За результатами врегулювання таких спорів протягом 2023 року споживачам повернуто кошти в сумі 186,3 тис. грн., а саме:
- 2630 грн. було повернуто споживачам за надання послуг з технічного обслуговування системи обмеження доступу неналежної якості;
- 1100 грн. - за надання послуг з діагностики та комп'ютерного сервісу;
- 1100 грн. – за надання неякісних медичних послуг;
- 6070 грн. – за неналежні послуги з пошиття та ремонту одягу;
- 4699 грн. - за придбане взуття неналежної якості;
- 155476 грн. - за придбаний товар неналежної якості;
- 10000 грн. – за неякісні послуги з встановлення пам'ятника;
- 1349 грн. за придбані квитки на концерт.
Задля підвищення рівня превентивного захисту прав споживачів з метою недопущення або зменшення кількості порушень їх прав, за звітний період надано 1420 роз’яснень суб’єктам господарювання щодо вимог законодавства про захист прав споживачів. Також, в рамках дії Консультаційного центру захисту прав споживачів Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, у 2023 році надано 1209 консультацій споживачам.
Шановні споживачі!
Якщо під час придбання товарів або отримання послуг ваші права було порушено, а господарюючий суб’єкт відмовляється задовольнити висунуті законні вимоги, у відповідності до Закону України «Про захист прав споживачів» ви маєте право звернутися із заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області.
Отримати роз’яснення щодо захисту прав споживача ви можете, зателефонувавши до Консультаційного центру управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за номером телефону: (+38061)239-73-17.
Приєднуйтесь до Telegram-каналу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області: https://t.me/gudpsszp