08 вересня 2021
Питання безпечності та якості питної води, призначеної для споживання людиною є пріоритетним та знаходиться на особливому контролі Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області.
На теперішній час службою забезпечена організація та пріоритетність проведення лабораторних досліджень питної води на підконтрольних об’єктах.
Лише за серпень лабораторіями служби було відібрано та досліджено 218 зразків питної води, відхилення від гігієнічних нормативів встановлено у 31 пробі за мікробіологічними показниками (14,2%) та в 11 пробах за санітарно-хімічними показниками (11%). Прийняті відповідні заходи реагування. По всім випадкам поінформовані органи місцевого самоврядування. Керівниками вжиті заходи, за результатами повторних досліджень вода питна відповідала нормативним показникам.
Також посилено державний санітарно-епідеміологічний нагляд за дотриманням підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності вимог санітарного законодавства щодо безпечності.
Так, відповідно рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.03.2020 протягом 2021 року перевірено 74 об’єкти централізованого питного водопостачання, виявлені порушення на 72 об’єктах (97,3%).
За виявлені порушення притягнуто до адміністративної відповідальності 35 керівників та відповідальних осіб.
Направлено приписи щодо усунення виявлених порушень, поінформовано органи влади та місцевого самоврядування.
Ситуація, яка склалася на теперішній час з погіршенням якості питної води, зокрема у зв’язку численними зверненнями від населення міста Запоріжжя і села Матвіївка Вільнянського району на неприємний запах води з під крану та у системі централізованого питного водопостачання, наразі з’ясовується.
Так, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Запорізькій області відібрані зразки питної води у закладах освіти та об’єктах соціального-побутового призначення міста Запоріжжя та Вільнянського району, на сьогодні зразки в роботі. Після отримання результатів досліджень будуть вжиті відповідні заходи згідно законодавства.
Крім того, службою з метою встановлення причин виникнення скарг від населення на адресу КП «Водоканал» направлений запит щодо надання змістовної інформації з причин, які б могли сприяти погіршенню якості води в системі централізованого водопостачання та впровадження підприємством заходів щодо стабілізації ситуації.
Відео з місця проведення лабораторних досліджень питної води: https://www.youtube.com/watch?v=V-CLnXTm19o